Luchthaven Brandweer Schiphol
Brandweerpost Vrijheidsstraat keet XIV-A KLM/H&H 1945 - 1948
Uitrukpost GG&GD Navigatorstraat gebouw 205 1946 - 1948
De drie Gemeentelijke brandweerwagens van de dienst Havens en
Handelsinrichtingen Amsterdam op Schiphol voor de, brandweergarage
Navigatorstraat gebouw 204 van 1946 t/m 1948
Van links naar rechts Ford reddings/gereedschapswagen, Ford ambulance en Cletrac
rupstractor KLM. De Chevrolet tank/gereedschapswagen en Fordson schuimbluswagen
zijn van de gemeentelijke dienst Havens & Handelsinrichtingen Amsterdam october 1946
Van Links naar rechts Ajax/Opel aanhangmotorspuit(KLM), Cletrac rupstractor(KLM), Chevrolet
tank/gereedschapswagen(Amsterdam) Fordson schuimbluswagen(Amsterdam), Ford reddings
gereedschapswagen (KLM), Kenworth schuimblus/waterwagen(Amsterdam) en Ford ambulance
(KLM) in 1948
Het nieuwe verkeerstorencomplex naast het stationsgebouw eind 1948. Onder in het complex
bevond zich de brandweerkazerne met zes stallingsplaatsen. Op 20 december 1948 werd het
nieuwe korps Orde & Veiligheid geïnstalleerd in de nieuwe brandweerkazerne hoofdwacht
de Goede Ree gebouw 105 onder de verkeerstoren
vanaf 01-02-1949 t/m 07-05-1967 hoofdwacht.
Het korps Orde en Veiligheid (O&V) poseert in 1958 het nieuwe materiaal
Het materiaal en manschappen van het korps orde en veiligheid (O&V) opgesteld voor de
politie/brandweerkazerne (Hoofdwacht) de Goede Ree gebouw 105-A met daarboven een
uitkijkpromenade voor het publiek in 1958
S 1/1Latil schuimbluswagen en P2/10 Latil H20 poederbluswagen stand by in 1967
voor Post Rijk, na oude Vijfhuizerweg nabij baan 07-25/01-19 van 1960 - 1971
Oefenplaats The Shadow nabij Post Rijk Oude Vijfhuizerweg
en baan 07-25/01-19 van 1961 - 1978
Materiaal opstelling voor de Hoofdwacht de Goede Ree gebouw 105-A in 1966
27-10-1967-1994 Hoofdwacht Brandmeesterstraat Schiphol
De kazerne werd in een L vorm gebouwd, de langste zijde was 52 mtr, de korte zijde 30.5 mtr
De kazerne beschikte over 20 uitrijddeuren
Oefenplaats nabij Aalsmeerbaan 01R-19L van 1978 - 2003
Schuimblusvoertuigen en poederbluswagens stand by in 1968 op Schiphol/Centrum
1980 - 1989 Post Rijk Aalsmeerderweg, nabij kruising banen 06-24/01R-19L
1981-1994 Post Sloten Sloterweg nabij baan 09-27
in 1994 gesloopt tbv: de nieuwe Hoofdpost Sloten
Materiaaloverzicht in 1986 van de Posten Rijk, Sloten en Schiphol-Centrum
1995 Hoofdpost Sloten
Vanaf 2003 oefenplaats met de Mock-Up, de Firefly nabij Hoofdpost Sloten
2003 Post Vijfhuizen nabij Polderbaan 18R - 36L
Ladder 49 ISO VG-32FMC vliegtuigtrap Post Vijfhuizen
2007 Post Rijk nabij Aalsmeerbaan 18L-36R
Het compleet vernieuwde materiaal in 2010
@Jan Korte